Medarbetare på Defiso: Ronnie Sköld

Idag presenterar vi Ronnie Sköld, en före detta elitidrottare som har stor erfarenhet av försäljning och marknadsföring.

Ronnie Sköld
Ronnie Sköld


Hur länge har du jobbat på Defiso?

Jag började att jobba med Defisos sköna team i början av 2018 och det känns väldigt motiverande att jobba med en tjänst där man verkligen kan mäta kundnyttan, säger Ronnie Sköld.

Vilken är din roll på företaget idag?

Min roll är att hitta företag som är i behov av att förbättra sin position på Google. Många företagare är väldigt duktiga på sin grej men få där ute har förstått hur viktigt det är att synas på nätet. Jag informerar företagen om skillnaden mellan att inte synas jämfört med att positionera sig och ta del av alla affärer som genereras av de företag som valt att synas. Majoriteten av alla jag pratar med är väldigt intresserade av att kunna utöka sin business på nätet.

Vad har du arbetat med tidigare?

Med ett förflutet som elitidrottare där individuell prestation var i fokus blev det naturligt att börja jobba med försäljning och marknadsföring. Innan jag började på Defiso spenderade jag mycket tid i Asien och nu senast på Career Group Sverige där jag bearbetade förvaltningschefer på kommuner i deras jakt på att anställa lärare. Jag tycker det är väldigt stimulerande att träffa folk göra affärer.

Hur skulle du beskriva stämningen och arbetsmiljön på Defiso?

Stämningen är mycket god och jargongen är ibland tuff men alltid hjärtlig. Alla på Defiso är högpresterande individer och vi peppar varandra till att bli ännu bättre på det vi gör och det känns som att vi är ett starkt team.

Vad gör du helst på fritiden?

Familjen har ett landställe i skärgården där vi spenderar mycket av vår lediga tid. Jag tycker om att snickra och inreda och med 12 000 kvadratmeter tomt finns det alltid något att göra. Ibland bara släpper man allt och susar fram i 60 knop på havet i härligt V8-muller med familj och vänner.