Nyheter

Nyheter

Nyheter och inlägg om Defiso och sökmotoroptimering

Är det viktigt att webbsidan laddar snabbt?

Det kosta svaret är ”ja”. Det långa svaret är ”ja, verkligen, i högsta grad”. Här förklarar vi på Defiso varför snabba sidor är viktigt, och hur du åstadkommer det. Det finns flera skäl att optimera dina webbsidor för snabb laddning. Det äldsta skälet har med användarupplevelsen att göra. Fånga läsaren snabbt Ett gammalt credo på […]

Läs mer

Medarbetare på Defiso: Henrik von Euler – copywriter & designer

Copywritern / designern Henrik von Euler är näst på tur i vår serie medarbetarpresentationer. Hur länge har du jobbat på Defiso? Ett år. Vilken är din roll på företaget idag? Copywriter, webdesigner, seo-tekniker. Vad har du arbetat med tidigare? Det mesta. Vad är det bästa med att jobba med SEO? Bra avvägd blandning av kreativt […]

Läs mer

Medarbetare på Defiso: Veronica Setterhall – copywriter

Vi presenterar medarbetarna på Defiso Media. Idag en av våra skickliga SEO-copywriters, Veronica Setterhall. Hur länge har du jobbat på Defiso? Jag har jobbat direkt för Defiso sedan hösten 2015 men jag har även tidigare jobbat åt företaget som frilans med att skriva texter. Vilken är din roll på företaget idag? Idag jobbar jag främst […]

Läs mer

Vad är AMP?

AMP (accelerated mobile pages) är en avskalad version av Html. Webbsidor som bygger på AMP laddas mycket snabbt, vilket ger en bra användarupplevelse och därför premieras i Googles sökresultat för mobila enheter. AMP är alltså ett sätt för Google att driva igenom en utveckling mot enklare mobila webbsidor sidor som: Laddas snabbare Inte stör läsningen […]

Läs mer

Om länkar och deras värde

Redan från allra första början handlade Google i hög grad om så kallade back links, eller externa länkar eller inlänkar. Det är helt enkelt alla de länkar som pekar på din sajt från andra sajter runt om på webben. Back links en grundstomme i Google Googles algoritm räknade varje sådan länk som en röst för […]

Läs mer

Internlänkning – viktigt för läsare och SEO

Internläkningen är en av de stora faktorerna för hur dina webbsidor rankar i Google. Jobba med den löpande, och på rätt sätt! Definitionen av internlänkning är förstås länkar från sidor på din sajt till andra sidor på din sajt. Detta till skillnad från externlänkar, som antingen är länkar från dina sidor till andra sajter, eller […]

Läs mer

Så sökoptimerar du dina bilder

Bilder är en trafikkanal som har fått större tyngd i Google senaste tiden. Du kan få fler besökare till din sajt genom sökoptimera dina bilder på rätt sätt. Vi förklarar hur det går till. Du kanske vet att man kan söka specifikt efter bilder i Google? Bildsökningen finns på en egen sida som du når […]

Läs mer

On-page SEO – olika logik för huvudord och sidoord

Sökmotoroptimering startar med en sökordsanalys, men resultatet av analysen behöver tillämpas olika för textens huvudord och för sidoorden. Målet med sökmotoroptimering är tudelat: Vi vill att webbsidan ska både synas i Google och resultera i ett klick (konvertera). Det är två syften som ställer olika krav, men vi kan tillmötesgå båda genom att tillämpa olika […]

Läs mer

Minimal SEO-satsning: gör rätt istället för fel

Ska man satsa stenhårt på SEO eller låta bli helt? Svaret ligger oftast någonstans mittemellan. Men att inte göra något alls är alltid fel, och det kostar. Låt oss slå fast en sak direkt, en sanning som gäller för alla som driver en webbplats: Att helt ignorera SEO kan aldrig vara rätt alternativ. Även om […]

Läs mer