Nyheter

Nyheter

Nyheter och inlägg om Defiso och sökmotoroptimering

Ska man använda nya eller befintliga sidor för adwordskampanjer?

Ibland hör man personer som är verksamma inom digital marknadsföring uttrycka åsikten att annonsering med Adwords och sökmotoroptimering är två helt skilda världar. Man sysslar med det ena eller det andra, och det finns varken anledning eller möjlighet att applicera tekniker från ett fält till det andra. Vi håller inte med om det, utan skulle […]

Läs mer

UX – lika viktigt som SEO?

UX är en engelsk förkortning av begreppet user experience, det vill säga användarupplevelse, och det är en viktig del av arbetet med att skapa en lyckad hemsida. Undersökningar har visat att ett bra UX kan få besökare att stanna kvar länge på en sajt som de kanske inte ens tänkt besöka från början, och för […]

Läs mer

Förändringar inom sökmotoroptimering

För den som vill vara fortsatt framgångsrik inom sökmotoroptimering gäller det hålla koll på utvecklingen. Och med utvecklingen menar vi ju generellt Google, som är den överlägset mest populära sökmotorn och har varit det länge. Men Google är ju inte bara en sökmotor, utan har under lång tid satsat på att ta fram verktyg för […]

Läs mer

Studie: Länkar fortfarande en viktig rankingfaktor

Hur viktiga länkar är för att en hemsida ska ranka bra i Google och andra sökmotorer är ett omdebatterat ämne. Nu visar en ny amerikansk studie att länkar fortfarande är en av de viktigaste rankingfaktorerna. Det är Stone Temple, en etablerad och respekterad digital marknadsföringsbyrå i USA, som gjort undersökningen. Det är fjärde året i […]

Läs mer

Adelis investerar i Defiso Media

Defiso Media, en av Sveriges ledande byråer inom sökmotoroptimering (SEO) och relaterade tjänster, tar in Adelis Equity Partners som partner och blir del av deras investering i SEO-branschen. Stockholmsbaserade Defiso Media har växt kraftigt sedan starten 2013 och har hjälpt företag i en mängd branscher att öka sin digitala närvaro och få in fler affärer. […]

Läs mer

Inga SEO-ord bland årets svenska nyord

SEO-branschen fick inget större genomslag på Språkrådets och Språktidningens årliga lista över nyord – i år heller. Trots att sökmotoroptimering är en stark tillväxtbransch har inte branschlingot tagit någon större plats i det allmänna medvetandet. Till exempel ser nog de flesta svenskar fortfarande (sorgligt nog) panda och pingvin som två djurarter snarare än legendariska Google-uppdateringar. […]

Läs mer

SEO-skola – introduktion till sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering, även känt som SEO (från det engelska begreppet search engine optimization), blir allt viktigare för företag som säljer sina varor och/eller tjänster vi nätet, men fortfarande är det förvånansvärt många som fortfarande inte har koll på vad det är för något. Vi presenterar därför en liten SEO-skola här, där vi går igenom grunderna för […]

Läs mer