Nyheter

Nyheter

Nyheter och inlägg om Defiso och sökmotoroptimering

Valet av webbhotell viktigt för din SEO

Att hålla reda på alla hundratals parametrar som Google för tillfället väger in när de rankar sidor är ett jobb som inte ens ett professionellt SEO-företag klarar. Och för den vanliga företagaren, som bara vill skapa en enkel hemsida för att få in kunder, är det förstås omöjligt. Men det kan ändå vara värt att […]

Läs mer

Alternativ till WordPress – enkla CMS till företagets hemsida

WordPress är världens populäraste CMS, och enligt dem själva så är idag över 30% av alla sidor på nätet byggda med hjälp av WordPress. Många använder WordPress utan att ens ha någon koll på begreppet CMS, för dem är WordPress helt enkelt sättet man bygger webbsidor på. Men så har det så klart inte alltid […]

Läs mer

Minskad laddningstid ger bättre ranking

Hur mycket betyder din sidas laddningstid för hur Google rankar den? När Google i juli 2018 rullade ut sin speed update var många osäkra på i hur stor utsträckning man skulle bli tvungna att anpassa sina sidor. I den klargjordes att sidors laddningshastighet skulle få ökad betydelse för hur de rankades. Enligt Google var det […]

Läs mer

Så aktiverar du SSL på din WordPress-sida

Har du koll på SSL? Det är en förkortning som står för Secure Sockets Layer, och det är i grunden en krypteringsmetod som används vid kommunikation mellan webbläsare och servrar. Det har sedan flera år kommit att ersättas av ett annat kommunikationsprotokoll, TLS, men SSL är fortfarande den förkortning som används när man dagligen talar […]

Läs mer

Ska man använda nya eller befintliga sidor för adwordskampanjer?

Ibland hör man personer som är verksamma inom digital marknadsföring uttrycka åsikten att annonsering med Adwords och sökmotoroptimering är två helt skilda världar. Man sysslar med det ena eller det andra, och det finns varken anledning eller möjlighet att applicera tekniker från ett fält till det andra. Vi håller inte med om det, utan skulle […]

Läs mer

UX – lika viktigt som SEO?

UX är en engelsk förkortning av begreppet user experience, det vill säga användarupplevelse, och det är en viktig del av arbetet med att skapa en lyckad hemsida. Undersökningar har visat att ett bra UX kan få besökare att stanna kvar länge på en sajt som de kanske inte ens tänkt besöka från början, och för […]

Läs mer

Förändringar inom sökmotoroptimering

För den som vill vara fortsatt framgångsrik inom sökmotoroptimering gäller det hålla koll på utvecklingen. Och med utvecklingen menar vi ju generellt Google, som är den överlägset mest populära sökmotorn och har varit det länge. Men Google är ju inte bara en sökmotor, utan har under lång tid satsat på att ta fram verktyg för […]

Läs mer

Studie: Länkar fortfarande en viktig rankingfaktor

Hur viktiga länkar är för att en hemsida ska ranka bra i Google och andra sökmotorer är ett omdebatterat ämne. Nu visar en ny amerikansk studie att länkar fortfarande är en av de viktigaste rankingfaktorerna. Det är Stone Temple, en etablerad och respekterad digital marknadsföringsbyrå i USA, som gjort undersökningen. Det är fjärde året i […]

Läs mer